فواید ورزش در آب

چرا ورزش در آب؟
1-آب باعث کاهش وزن انسان و به تبع آن کاهش فشار بر مفاصل و ستون فقرات وی در حین ورزش می شود. این امر نه تنها برای افراد سالمند و دچار عارضه های ارتوپدی موثر است بلکه از بروز آسیب های مفصلی برای تمامی سنین مخصوصاً افراد دچار اضافه وزن جلوگیری به عمل می آورد.

2-مقاومت بالای آب در مقایسه با مقاومت هوا سبب می شود که هر حرکتی در آب برای انسان همراه با سوزاندن میزان قابل توجهی کالری باشد. این امر سبب افزایش بازدهی ورزش در آب می شود و زمان مورد نیاز برای سوزاندن میزان مشخصی از کالری را در مقایسه با ورزش در بیرون آب فوق العاده کاهش می دهد. به طوری که امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین روش های کاهش وزن در کشورهای پیشرفته به شمار می آید.

3-خاصیت سایش آب به بدن در هنگام ورزش نوعی ماساژ ملایم برای عضلات بدن به شمار می آید.

4-شستشوی مداوم عرق های خارج شده از منافذ پوست و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست. این امر سبب جلوگیری از رخوت و خستگی فرد در حین ورزش حتی پس از اتمام آن می شود به صورتی که فرد در انتهای ورزش احساس شادابی فوق العاده بیشتری نسبت هنگام آغاز ورزش خواهد داشت.

5-جلوگیری از بروز آسیب های ورزشی در حین استفاده از وسایل ورزشی در داخل آب به طوریکه این امر سبب کاهش حدود 90 درصدی صدمات جانبی ورزش در آب نسبت به ورزش در خشکی می شود.