اب درمانی یا هیدروتراپی برای نوجوانان یا کودکان

هیدروتراپی یا آبدرمانی در هیدرومد برای کودکان باید به شکل یک تجربه سرگرم کننده اجرا شود که کودکان را قادر می‌سازد به نحوی حرکت کنند که تنها در یک استخر هیدروتراپی قادر به انجام آنند. در جلسات هیروتراپی برای کودکان ممکن است از اشیاء و اسباب‌بازی‌های شناور کوچکی مثل اردک یا قایق‌های کوچک استفاده کنند که توجه کودک را به خود جلب می‌کنند و کودک برای گرفتن و حرکت به سمت آن اشیاء ترغیب شود. ممکن است از وسایل شناور بزرگتری نیز برای پشتیبانی از کودک در استخر استفاده شود.

برای غلبه بر اضطراب طبیعی که در هنگام هیدروتراپی یا آبدرمانی در هیدرومد برای کودکان ایجاد می‌شود، در كودكان كوچكتر، حتما لازم است مادر در کنار کودک و در تماس با کودک در حین تمرینات حضور داشته باشد. در صورتی که کودکان بزرگتر دچار ترس و اضطراب از آب شوند، فیزیوتراپیست‌ها به کمک تکنیک‌هایی به کودکان نشان می‌دهند که آب ترسناک یا خطرناک نیست.

معمولا والدین را هم تشویق می‌کنند که در جلسات آب درمانی کودکان در کنار کودکشان حضور داشته باشند و در حین حرکات با قرار گرفتن در موقعیت‌های خاصی از کودکشان پشتیبانی کنند. فیزیوتراپیست‌ها یا هیدروتراپیست ها که در حین هیدروتراپی در هیدرومد در کنار کودکان و والدینشان حضور دارند می‌توانند توضیحات کاملی را در مورد هر یک از مسائل زیر به آن‌ها ارائه کنند:

  • علت انتخاب بعضی تمرینات خاص، که شامل مواردی از جمله نحوه اثرگذاری تمرینات برای تقویت واکنش‌های عملی می‌باشد.
  • علت استفاده و تشویق به استفاده از بعضی وسائل خاص
  • علت تشویق به انجام بعضی فعالیت‌های خاص مرتبط با روند رشد و نمو

فیزیوتراپیست‌ها امکان انجام تمرینات مرتبط با مهارت‌های اصلی (مانند توانایی کنترل سر)، و پیشبرد الگوهای حرکتی (مانند رسیدن به چیزی یا راه رفتن) را در قالب بازی ها و کارهای سرگرم کننده برای کودکان فراهم می‌کنند.

فیزیوتراپیست‌ها یا آب درمان برای پیشبرد و بهبود روند رشد و عملکرد کودک، محیط امن و حمایتی برای او فراهم می‌کنند که در آن با نشان دادن نحوه انجام یک فعالیت به کودک، کودک قادر خواهد بود آن فعالیت را مشاهده و تقلید کند. تشویق، تمجید و تقویت و پشتیبانی باعث پیشرفت کودک می‌شود. در این خصوص ممکن است از موسیقی نیز به عنوان نشانه‌هایی استفاده کنند تا کودک برای مشارکت بیشتر در درمان تشویق شود.

اهداف هیدروتراپی یا آبدرمانی در هیدرومد برای کودکان و خردسالان شبیه به اهداف برنامه‌های فیزیوتراپی خارج از آب است. از هیدروتراپی یا آبدرمانی در هیدرومد در ترکیب با یک برنامه تمرینی خارج از آب استفاده می‌شود تا مطمئن شوند کودک مهارت‌های عملی مورد نظر را یاد گرفته است.

شناور سازی بیمار با کمک ست شناوری هیدروجیم
شناور سازی بیمار با کمک ست شناوری هیدروجیم

اهداف یا برنامه های معمول در یک برنامه هیدروتراپی یا آبدرمانی در هیدرومد برای کودکان و خردسالان شامل موارد زیر می باشد:

  • ارتقاء و بهبود روند رشد طبیعی
  • پیشرفت به سمت شاخص‌های رشد فیزیکی
  • کاهش درد
  • نرمال کردن تونوس ماهیچه‌ای (تونوس ماهیچه‌ای بیانگر انقباض باقی‌مانده یا سفتی طبیعی در ماهیچه است)
  • افزایش قدرت
  • افزایش عملکرد
  • در صورت لزوم ایجاد آرامش و ریلکسیشن
  • افزایش توانایی تحمل وزن

جلسات آب درمانی یا آبدرمانی در هیدرومد در استخرهای مخصوص هیدروتراپی یا آب درمانی برگزار می‌شود. فیزیوتراپیست‌ها سعی می‌کنند كه برنامه‌ای برای هیدروتراپی یا آب درمانی شما تدوین کنند که کاملا متناسب با نیازهای فردی شما بوده و حداكثر مزایا را برای شما تامین کند. آن‌ها باید مطمئن شوند که شما از بودن در آب احساس راحتی می‌کنید و می‌توانید تمرینات خود را به درستی انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که دچار اضطراب شدید، برای انجام تمرینات می‌توانید از دیواره یا لبه استخر کمک بگیرید.

سرگرمی خردسالان در آب به کمک واکر آبی هیدروجیم

جهت مشاهده تجهیزات هیدروجیم و هیدرومِد (ورزش در آب و آبدرمانی تخصصی) اینجا کلیک کنید.

تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *