معرفی اجمالی تجهیزات آبدرمانی تخصصی

در اینجا مختصری از ” تجهیزات آب درمانی تخصصی” برای کسانی که تازه با این موضوع آشنا شده اند ارائه شده است.

آب، ماده لازم برای آب درمانی، وسیله ای ایده آل برای ورزش یا توانبخشی بدن است. آب محیطی را فراهم می کند که هنگام ایستادن در عمق شانه، وزن بدن را تا 90 درصد کاهش می دهد و در نتیجه استرس اسکلتی- عضلانی یا تاثیر بر بدن را کاهش می دهد.

آب گرم مورد استفاده در آب درمانی نیز اسپاستیسیتی را کاهش می دهد و باعث آرامش می شود و به افراد اجازه می دهد با تحرک بیشتر و درد کمتر حرکت کنند. کاربران مزایای کلی ورزش را بدون رنج بردن از نیروهای فشاری و گشتاور مرتبط با گرانش زمین که در تمرینات خشکی وجود دارد به دست می آورند.

اهداف زیادی از طریق استفاده از دستگاه‌های ورزش در آب به دست می‌آید از جمله: تمرینات هوازی، افزایش قدرت و افزایش استقامت و انعطاف‌پذیری. این ماشین ها امکان دستیابی به اکثر این اهداف را به طور همزمان فراهم می کنند و این نوع تجهیزات را برای استفاده توسط سازمان های حرفه ای مراقبت های بهداشتی ایده آل می کند.

مزایای منحصر به فرد دیگری نیز وجود دارد که از استفاده از دستگاه های آب درمانی نوین به دست می آید، مانند این که به عضلات اجازه می دهند تا در همه جهات تمرین انجام دهند. این به دلیل این واقعیت است که مقاومت در برابر آب در همه جهات وجود دارد و 12 برابر بیشتر از مقاومت هوا است. نتیجه هر تمرین خاص این است که عضلات درگیر، تمرین جامع تری دریافت می کنند و همانطور که در روتین های معمول ورزش در خشکی می بینیم منزوی نمی شوند.

برای ورزشکاران آسیب دیده، استفاده از تجهیزات آب درمانی نوین به آنها اجازه می دهد تا زمانی که از صدمات خود بهبود می یابند به ورزش ادامه دهند.

دستگاه های آب درمانی نوین برای افرادی که از آرتریت، آسیب های حاد، اختلالات عصبی و آسیب های سکته رنج می برند، ایده آل هستند. همه کاربران از افزایش اعتماد به نفسی که هنگام قرار گرفتن در آب بدون کشش گرانش احساس می کنند، بهره مند می شوند. تجهیزات آبدرمانی ایستاده، به کاربران امکان بهتری برای دستیابی به تعادل و هماهنگی عضلات در مقایسه با ایستادن عادی در آب و انجام تمرین با وسایل مقاومتی متصل به دست و پا ارائه می دهند.

در بیشتر شرایط، حرکت کنترل‌شده ارائه شده توسط این دستگاه‌های نوین آبدرمانی نسبت به وسایل مقاومتی متصل به دست و پا برای آب درمانی مؤثرتر و سازنده تر است. به همین دلیل است که بسیاری از فیزیوتراپ‌ها این نوع تجهیزات را به عنوان روش درمانی اولیه برای بیماران خود انتخاب می‌کنند.

هنگام ارزیابی تجهیزات ورزش در آب، چندین ملاحظات مهم هستند تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات برای هدف مورد نظر مفید و مناسب هستند.

برای دستیابی به مزایای سلامتی در شرایط غیر تحمل وزن از طریق شناوری، که تنها عامل مهم در آب درمانی است، دستگاه های ورزش در آب باید به کاربر اجازه دهند تا آنجا که استخر اجازه می دهد در عمق آب قرار گیرد. هدف این است که کاربر در عمقی از آب قرار گیرد که آب در محدوده شانه او باشد، چه کاربر روی دستگاه ایستاده یا نشسته باشد.

ناحیه قفسه سینه بدن بیشترین شناوری را ایجاد می کند و برای دستیابی به بیشترین فواید آبدرمانی باید در زیر آب قرار گیرد. اگر دستگاه ورزش در آب به کاربر اجازه ندهد به این عمق برسد یا استخر خیلی کم عمق باشد، مزایای آن چندان زیاد نخواهد بود.

اعم تجهیزات آبدرمانی نوین و ورزش در آب عبارتند از:

-تردمیل آبی

-دوچرخه ثابت آبی

-دوچرخه نشسته آبی

-پارالل آبی

-بارفیکس آبی

-اسکی فضایی آبی و …

جهت مشاهده تجهیزات هیدروجیم (ورزش در آب و آبدرمانی تخصصی) اینجا کلیک کنید.

تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *