کاربرد آبدرمانی برای آسیب های مچ پا

مقدمه:

یکی از شایع ترین ضایعاتی که در مچ پا اتفاق می افتد پیچ خوردگی یا اسپرین لیگامان ها است که از آسیب های شایع ورزش نیز هست و در فوتبال، بسکتبال، والیبال و رشته های رزمی و بخش هایی که پرش دارند مثل تکواندو و ووشو مشاهده می شود و همچنین در رقص باله نیز بسیار مشاهده شده است. معمولا همین اسپرین ها حدود 80-85 درصد آنها در قسمت لترال مچ پا است که معمولا در قسمت خارجی اتفاق می افتد.

یکی دیگر از آسیب هایی که در ناحیه مچ پا اتفاق می افتد و از آسیب های رایج ورزشی است، تاندونیت و پارگی تاندون آشیل است که از آسیب های ورزشی رایج در آقایان است. در ورزش ها یا اتفاقاتی مثل تصادف ها که برخورد و تروما هست، شکستگی ها در مچ پا مشاهده می شود که از آسیب های مچ پا است.

روش آبدرمانی:

شناوری در قسمت عمیق با واکر آبی را به شما پیشنهاد می­کنیم. وسیله ای که راستای مناسب ستون فقرات شما را حفظ می کند و شما شروع می کنید با خم و راست کردن مچ پا ، گرم کردن مچ پا و بدن را انجام می دهید. همچنین دوچرخه سواری روی دوچرخه ثابت آبی که کمترین فشار را به مچ پا وارد می کند.

بهتر است در جلسات اول پیاده روی و راه رفتن در داخل آب نداشته باشید و از حرکات اینچنینی استفاده کنید که کمترین فشار را به مچ پا وارد می کند. بعد از یکی دو جلسه می توانیم از راه رفتن ها در داخل آب در عرض استخر شروع کنیم که این راه رفتن ها به شکل های مختلف است (روبه جلو، روبه عقب، به پهلو راه رفتن، روی پنجه راه رفتن ،روی پاشنه راه رفتن و…… ). می توانیم از تمرینات تعادلی از وسیله آگوا بالانس استفاده کنیم و تقویت لیگامان ها را انجام دهیم و کشش عضلات پشت ساق هم به شما پیشنهاد می شود به خصوص برای افرادی که دچار آسیب دیدگی آشیل هستند.

شما می توانید با نظر فیزیوتراپیست و در تعامل با فیزیوتراپیست یک سری تمرین های آبدرمانی را با استپ آبی انجام دهید که برای تقویت لیگامان ها و عضلات و افزایش ثبات مفصل مچ پا و افزایش قدرت چابکی و افزایش کارایی شما در داخل آب بسیار موثر است.

خانم دکتر بابا حبیب

متخصص فیزیوتراپی و فیزولوژیست ورزش

جهت مشاهده تجهیزات هیدروجیم و هیدرومِد (ورزش در آب و آبدرمانی تخصصی) اینجا کلیک کنید.
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان
تماس بگیرید
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *